Sponsoring jest bardzo dobrym narzędziem precyzyjnie docierającym do wybranej przez klienta grupy celowej, przy stosunkowo niskich kosztach. Polega na emisji – bezpośrednio przed audycją radiową – krótkiej, trwającej 8 sek. informacji wskazującej na sponsora danej audycji. To sprawdzony sposób na utrwalenie nazwy klienta w pamięci słuchacza. Stanowi doskonałe uzupełnienie standardowej kampanii spotowej. W kampanii spotowej, tj. dłuższym spocie trwającym np. 30 sek, klient może przedstawić pełny komunikat reklamowy, łącznie z zaletami reklamowanego produktu, natomiast w komunikacje sponsoringowym utrwalamy markę klienta.

Zaletą sponsoringu jest również jego precyzja w dotarciu do pożądanej grupy celowej. Wybierając audycję o określonej tematyce docieramy do określonego grona słuchaczy. Temat audycji można ściśle dostosować do charakteru klienta i reklamowanego produktu, np. sponsoring audycji ekonomicznej dla firmy z branży finansowej (bank, firma ubezpieczeniowa), sponsoring informacji drogowych dla firmy z branży motoryzacyjnej, sposnoring audycji o pielęgnacji ogrodu dla producenta odżywek dla roślin, etc.